Spendrups kontaktade Retail Impact för att få hjälp att synliggöra deras nya Premium tonics i butik.
Utförande
Vi tog fram flexibla golvdisplayer på hjul som enkelt kunde placeras på de bästa försäljningsytorna. Retail Impact tog också fram ett gavelkoncept som samlade hela sortimentet av Schweppes Tonics. Genom underbelyst LED skapade vi extra Impact för den nya premium tonic på flaska.
Resultatet
Att samla exponeringen kring en gavelexponering driver ofta försäljningen med flera hundra procent. En gavelförsäljning ger också en fantastisk möjlighet att visa upp ert varumärke och kan även vara påminnaren som driver försäljningen i den ordinarie hyllan.





Vill ni veta mer om vad permanenta displayer och gavel exponering kan göra för er försäljning?
Välkommen att ringa eller maila oss för att diskutera möjligheter och utmaningar med era produkter. Vi tar gärna ett möte i butik eller ett kort teamsmöte och återkommer med snabba skisser och idéer.