Retail Impact fick uppdraget av Redbull Finland att se över en gavellösning och kassalinje exponering för Redbull sortimentet.
Utförande
Vi skissade fram en gavelösning med fokus på att synliggöra varumärket i butik men också genom smarta lösningar och funktioner driva försäljning ur butik. Redbull Rhrombus image lyftes fram genom en belyst toppskylt. Varumärke och signaturfärger användes på gavlar och hylla. För att skapa en extra Impact till varumärket integrerades blå LED i gavlar.
I samma signaturfärger tog vi för kassalinjen fram en ”Energizon” i Redbulls signaturfärger där ”dricka nu” (kyld dryck) placerades på ett podie med hyllor för ”dricka sen” (6-pack). I samråd med kund och butikskedja placerades snacks på en topphylla för att driva sambandsförsäljning.





Vill ni veta mer om hur olika exponerings lösningar kan hjälpa till att driva försäljning i butik?
Välkommen att ringa eller maila oss för att diskutera möjligheter och utmaningar med era produkter. Vi tar gärna ett möte i butik eller ett kort teamsmöte och återkommer med snabba skisser och idéer.